lørdag den 4. januar 2014

Økologisk Deo Creme med pebermynte


Hjemmelavet økologisk Deo creme med pebermynte.
Deo kan alle bruge, ingen tilsætningstoffer ud over dem i opskrift. Venlig for alle slags hud. Har meget mild duft. Giver godt beskyttelse mod sved døgnet rund. Det er meget drøj og du skal bruge bare så lidt ad gang.
Det er bare så nemt at lave sin egen deodorant ( Deo Creme).
Det tager kun 10 min og så har du det til langt tid.


Ingredienser:


3 ske Økologisk kokosolie (fast ved alm temperatur)
1 ske Baking soda (Natron)
3 dropper pebermynteolie
3 dropper lavendelolie
3 dropper rosmarinolie
2 dropper tea tree olie


Kokosolie blandes godt sammen med Baking soda (Natron).
Tilsættes alle æteriske olier og blandes igen rigtig godt.
Hældes i krukke.
Jeg har brugt en stor krukke, der blev til ca 100 ml af Deo


Jeg brugte Økologisk kokosolie fra Føtex og når du køber det en gang så har du til du kan lave flere gange Deo, creme, lotion eller i ansigtsscrub. Det Kan bruges til alle plejeprodukter til kroppen, ansigt eller hår. Se mine andre opskrifter.


Med hensyn til æterisk olie, behøver du ikke bruge alle sammen hvis du ikke har. Du kan nøjes med at bruge pebermynte og tea tree olie.


Angående Baking Soda så bruger jeg den Amerikansk, men du kan bruge Natron. 

Du kan lave halv så meget eller dele deo med andre.

det har jeg brugt
Blandes godt det hele sammen
Færdig Deo creme



Ingen kommentarer:

Send en kommentar