mandag den 21. december 2015

MUG CAKE - KRUS KAGE I MIKROOVN

Du kan lave en kage i et krus eller en kop og hvor det bages i mikroovn. Det tager kun nogle minutter at lave det og hvis du få pludselig en gæst så vupti, den klarer du meget hurtigt. Eller hvis du få lyst at forkæle dig selv :-)

Det er meget hurtig og enkelt og du behøver ikke en gang have æg. Her har jeg lavet en kage uden æg. Jeg havde nemlig ikke flere. Når jeg har æg så bruger jeg kun 1 æggeblomme.

I dag har jeg lavet chokoladekage. Jeg har lavet det i 2 kaffe kopper så jeg har til min søn og mig selv.

Ingredienser:

4 ske mel
2 ske sukker
1 ske kakao ( du kan bruge 2 ske hvis du kan godt lide stærk kakao smag)
1/2 - 1 lille tske vanillesukker
1/3 - 1/2 tsk bagepulver
lidt drys af salt
3 ske olie
3 - 4 ske mælk (du kan bruge koldt kaffe, hvis du er allergisk over mælk)

Alt blandes meget hurtig i en lille skål, fordeles i 2 kopper (kruser) og bages i mikroovn.
Min mikroovn er 900W og det tager 1 min og 20 sekunder at bage en kop (krus) kage.


Jeg har puttet nogle chokoladeknapper i mine kager, men det behøves ikke. Du kan også blande 1/2 - 1 ske nutella i sted for.
I sted for kakao kan du tilsætte nogle dråber af rød konditori farve og få kagen rød.
Du kan også putte nogle frosne bær - det har jeg prøvet. Smagte fantastisk :-)
Kagen kan serveres drysset med flormelis eller flødeskum....

Her er den ene kage bagt færdig

 opskrift (2 stk) :

4 ske mel
2 ske sukker
1/2 - 1 lille tske vanillesukker
1/3 - 1/2 tsk bagepulver
lidt drys af salt
3 ske olie
3 ske mælk
1 æggeblomme
frugter, konditori farver, smags arommer, mm.... 
Bages i et krus eller i en kop (portion er til 2 stk) i Mikroovn i 1 min 20 sec
Mandelkage med mandel essens

Kage med skovbær
...med blåbær
... og flødeskum

blå med blåbær
Med lakridssmag


2 kommentarer:

  1. Hej

    Det ser da godt ud.jeg må have mig en Microown. ; - )

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet